15 توصیه برای حک شدن در ذهن مشتری با طراحی طراحی پیام تبلیغاتی موثر!

15 پیشنهاد برای طراحی پیام تبلیغاتی موثر و ماندگار!

SCROLL

آنچه در این مقاله می‌خوانید

برندها اغلب با هدف افزایش فروش محصولات و رسیدن به مصرف‌کنندگان بیشتر از انواع روش‌های بازاریابی در کسب‌وکار استفاده می‌کنند. اما نقطه مشترک همه این روش‌ها، رساندن یک پیام مشخص به مخاطب است. برندها برای رسیدن به مخاطبان هدف و متمایز کردن خود از رقبا، از پیام‌های بازاریابی بهره می‌برند. پیام‌های بازاریابی نهفته در تبلیغات می‌توانند کلمات معناداری را به مصرف‌کنندگان منتقل کنند؛ پیام‌هایی که نه‌تنها در ذهن مشتریان حک می‌شوند، بلکه احتمالا آن‌ها را ترغیب به خرید یک محصول مشخص هم می‌کنند.

از همین رو، در این مقاله قصد داریم شما را با 15 استراتژی برای طراحی پیام تبلیغاتی موثر آشنا کنیم.

 

پیام تبلیغاتی چیست؟

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، پیام‌های تبلیغاتی، کلمات و عباراتی هستند که برندها از آن‌ها برای برقراری ارتباط با مخاطبان هدف و اثبات ارزش محصولات خود به آن‌ها استفاده می‌کنند. طراحی پیام تبلیغاتی موثر می‌تواند مصرف‌کنندگان بالقوه را متقاعد کند که محصول شما بهترین گزینه در بازار است.

اگر می‌خواهید یک طراحی پیام تبلیغاتی موثر برای خود ایجاد کنید لازم است بر روی مخاطبان هدف، چالش‌ها و نیازهای آن‌ها و راه پاسخ دادن به این نیازها تمرکز کنید. اگر این پیام بتواند مخاطبان را قانع کند که محصول شما پاسخگوی نیاز آن‌هاست، موفق می‌شوید اعتماد آن‌ها را جلب و مشتریان جدیدی را جذب کسب‌وکارتان کنید.

اگر می‌خواهید با بهترین راه‌های تبلیغات برای جذب مشتری آشنا شوید این مقاله را بخوانید:

تبلیغات کسب‌ و کار؛ از زبان باتجربه‌ترین مشاوران تبلیغاتی

 

15 استراتژی برای طراحی پیام تبلیغاتی موثر

در ادامه فهرستی از 15 استراتژی را به شما معرفی می‌کنیم که با کمک آن‌ها می‌توانید مراحل یک طراحی پیام تبلیغاتی موثر را برای برند خود شروع کنید.

  1. مخاطبان هدف خود را بشناسید

پیش از طراحی پیام تبلیغاتی موثر، درباره مخاطبان هدف خود یک تحقیق گسترده انجام دهید. این کار می‌تواند اطلاعات مهمی را درباره این که چطور باید مخاطب را تحت‌تاثیر قرار دهید، در اختیار شما بگذارد. این اطلاعات ارزشمند ممکن است شامل علایق و بی‌علاقگی‌ها، نقاط درد (Pain Points) ، محصولات موردعلاقه و انگیزه‌های خرید آن‌ها باشد. هر چه بیشتر با بازار هدف خود ارتباط برقرار کنید، به همان نسبت احتمال بیشتری وجود دارد که مخاطب با پیام شما همراه شود.

با درک مخاطبان خود و ایجاد ارتباط احساسی با آن ها می‌توانید طراحی پیام تبلیغاتی موثر  داشته باشید.

  1. نقاط درد مخاطب خود را پیدا کنید

وقتی متوجه شدید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، درک نقاط درد مخاطب، گام بعدی برای طراحی پیام تبلیغاتی موثر است. نقاط درد به چالش‌هایی اشاره می‌کند که مصرف‌کنندگان شما در زندگی روزمره یا کسب‌وکار خود با آن‌ها روبه‌رو هستند و هدف اصلی بازاریابی، ارائه راه‌حلی برای چالش‌های مشتریان است. به این ترتیب فهمیدن نقاط درد مخاطب به شما کمک می‌کند یک پیام بازاریابی طراحی کنید که با تایید این نقاط درد، راه‌حلی برای آن‌ها ارائه دهد.

 

  1. پیام‌های تبلیغاتی رقبا را بررسی کنید

بررسی کنید که رقبای شما از چه پیام‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند؛ به این ترتیب می‌توانید متوجه شوید چه پیام‌هایی بهتر عمل می‌کنند و چطور می‌توانید آن‌ها را بهبود بدهید. با تحقیق در مورد رقبا می‌توانید اطلاعات خود را درباره ترندهای جدید پیام‌رسانی به‌روز کنید و از این اطلاعات موقع طراحی پیام‌ تبلیغاتی موثر خود برای مخاطبان‌تان استفاده کنید.

 

  1. با مخاطبان خود ارتباط احساسی ایجاد کنید

ایجاد ارتباط احساسی با مخاطبان به متمایز کردن پیام بازاریابی شما از رقبا کمک شایانی می‌کند. دیدن تبلیغاتی که باعث می‌شوند مخاطبان در سطح احساسی با محصول‌تان ارتباط برقرار کنند، تاثیر مهمی در اثربخشی پیام تبلیغاتی شما دارد.

اگر نیازهای مخاطب هدف خود را درک کنید و نوع محتوایی را که به احتمال زیاد باعث ایجاد واکنش احساسی در آن‌ها می‌شود بشناسید، می‌توانید از این دانش برای طراحی پیام تبلیغاتی موثری استفاده کنید که ممکن است حتی مدت‌ها پس از دیدن تبلیغ نیز در ذهن مخاطب ماندگار شود.

 

  1. راه‌حلی موثر به مخاطب ارائه دهید

ممکن است صدها برند رقیب راه‌حلی برای نقاط درد مخاطبان هدف شما ارائه بدهند و ادعا کنند که محصولاتشان بهترین نتایج را برای مشتریان به ارمغان می‌آورد؛ بنابراین موقع طراحی پیام تبلیغاتی موثر خود باید تلاش کنید تا به‌طور واضح توضیح بدهید که چطور محصول شما خواسته‌ها و نیازهای مخاطب را به‌گونه‌ای متمایز از سایر رقبا برطرف می‌کند.

به عنوان مثال، اگر در شرکتی در زمینه فروش نوشیدنی‌های پروتئینی فعالیت می‌کنید و یکی از نقاط درد و چالش‌های مخاطبان هدف شما این است که اکثر ظروف نوشیدنی‌های پروتئینی با محیط زیست سازگار نیستند، می‌توانید پیام‌رسانی خود را بر این واقعیت متمرکز کنید که تمام ظروف شما از مواد 100% قابل‌بازیافت ساخته شده‌اند. این شیوه طراحی پیام تبلیغاتی موثر به‌طور کامل با نقطه درد مخاطب مطابقت دارد و توضیح می‌دهد که چطور محصول شما چالش استفاده از ظروف سازگار با محیط زیست را حل می‌کند.

 

  1. از چاشنی شوخ‌طبعی در پیام تبلیغاتی خود استفاده کنید

بسته به مخاطبان هدف، استفاده از شوخ‌طبعی در پیام می‌تواند راهی عالی برای به خاطر سپردن محصول شما باشد. تبلیغاتی که باعث خنده مخاطبان می‌شوند، به احتمال بیشتری توسط آن‌ها با دیگران به اشتراک گذاشته می‌شوند، زیرا مردم ذاتا تمایل دارند شادی و خنده را با شخص دیگری به اشتراک بگذارند که این تکنیک نوعی بازاریابی دهان به دهان به حساب می‌آید.

 

  1. از لحن محاوره‌ای استفاده کنید

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که مخاطبان عام نیز پیام شما را درک می‌کنند، استفاده از لحن محاوره‌ای و کلمات عامیانه‌تر را در نظر بگیرید. هرچند ممکن است افرادی که پیام تبلیغاتی شما را می‌بینند انواع اقشار را در بر بگیرند؛ بنابراین اگر پیام خود را با عبارات دوستانه، صریح و ساده بیان کنید، تاثیرگذاری بیشتری خواهند داشت.

 

  1. منحصربه‌فرد بودن خود را به مخاطبان نشان دهید

طراحی پیام تبلیغاتی موثر نه‌تنها می‌خواهد به مخاطبان هدف نشان دهد که چرا محصول شما مشکلات آن‌ها را حل می‌کند، بلکه می‌خواهد نوآوری برند شما را به نمایش بگذارد و آن را از برندهای رقیب متمایز کند.

سعی کنید پیامی را منتقل کنید که به مخاطبان شما نشان بدهد چه چیزی برند شما را از رقبا متمایز می‌کند. می‌توانید این کار را با تحقیق در مورد پیام‌های بازاریابی رقبا و ایجاد یک پیام برای برند قوی انجام دهید که نشان می‌دهد هم پیام شما و هم محصول شما کاملا منحصر‌به‌فرد هستند.

ازآنجایی‌که هر کانال مخاطب خاص را دارد، در طراحی پیام تبلیغاتی موثر برای هریک پیام متفاوتی ایجاد کنید.

  1. برای کانال‌های مختلف از پیام‌های متفاوتی استفاده کنید

کانال‌های متعددی برای انتقال پیام‌های تبلیغاتی شما وجود دارند، مانند وب‌سایت‌ها، پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی، بروشور تبلیغاتی و تبلیغات تلویزیونی. از آنجایی که هر کانال مخاطب مخصوص به خود را دارد، باید موقع انتخاب کانال حتما مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید.

 

  1. در مخاطبان خود حس فوریت ایجاد کنید

هدف از ایجاد حس فوریت، ترغیب مخاطبان به اقدام سریع است. ایجاد حس فوریت در مخاطبان هدف می‌تواند در تشویق آن‌ها به خرید موثر باشد. با استفاده از عباراتی مانند «فروش ۲۴ ساعته» یا «با تقاضای بالا» در پیام تبلیغاتی خود می‌توانید حس فوریت را به مخاطبان خود منتقل کنید. این کار ممکن است باعث شود افراد به احتمال بیشتری روی یک لینک از وبسایت شما کلیک کنند تا ببینند قرار است چه چیزی را به آن‌ها ارائه کنید.

 

  1. کلمات و عبارات خود را با دقت انتخاب کنید

اطلاع از جالب‌ترین کلماتی که باید در پیام‌های تبلیغاتی خود استفاده کنید، می‌تواند به شما در طراحی پیام تبلیغاتی موثر کمک کند. به عنوان مثال، استفاده از یک یا چند صفت می‌تواند بر خلق‌وخوی کلی مخاطبان و نظر آن‌ها در مورد تبلیغ تاثیر بگذارد.

قبل از اضافه کردن صفت به پیام خود، فکر کنید که آیا می‌توانید صفت را با یک اسم قدرتمندتر جایگزین کنید. در این حالت می‌توانید برای طراحی پیامی موثرتر از اسم به جای صفت استفاده کنید. پس با دقت به تاثیری که ممکن است هر کلمه بر مخاطبان شما و هدف کلی پیام شما داشته باشد توجه کنید.

 

  1. پیام را شخصی‌سازی کنید

از آنجایی که مخاطبان شما احتمالا در طول روز تبلیغات زیادی می‌بینند، باید پیام بازاریابی خود را تا حد امکان برای آن‌ها شخصی‌سازی کنید. در صورت امکان، از نام مشتریان خود استفاده کنید و مشتریان خود را بخش‌بندی کنید تا ایمیل‌هایی به آن‌ها ارسال کنید که با علایق خاصشان مطابقت دارد. با ارسال پیام‌های تبلیغاتی شخصی‌سازی شده به مخاطبان، نشان می‌دهید که آن‌ها را درک‌ می‌کنید و برای‌شان ارزش قائل هستید.

 

  1. از بازخورد مشتریان استفاده کنید

مصرف‌کنندگان هنگام تصمیم‌گیری برای خرید یک محصول، نظرات سایر مصرف‌کنندگان را می‌پرسند و به آن اهمیت می‌دهند. استفاده از نظرات مشتریان در پیام تبلیغاتی شما می‌تواند سیگنالی قدرتمند به مخاطبان ارسال کند که چرا محصول شما منحصر‌به‌فرد است و چگونه تجارت شما زندگی سایر مصرف‌‌کنندگان را به‌طور مثبت تحت تاثیر قرار داده است. هنگامی که آن‌ها متوجه شدند که محصول شما برای دیگران چقدر مفید بوده است، احتمال بیشتری دارد که به خرید محصولات شما ترغیب شوند.

برای طراحی پیام تبلیغاتی موثر نباید از قدرت بازخورد مشتریان غافل شوید!

 

  1. سهولت استفاده از محصول خود را توضیح دهید

بسیاری از مردم از محصولاتی لذت می‌برند که استفاده از آن‌ها آسان باشد. تمرکز پیام شما بر سهولت استفاده از محصول توسط مصرف‌کنندگان می‌تواند به افزایش فروش و تاثیرگذاری هر چه بیشتر پیام تبلیغاتی کمک کند. برای انتقال موضوع آسان بودن استفاده از محصول، باید حتما از تصاویر، انواع محتواهای ویدیویی مثل موشن گرافیک و دستورالعمل‌های ساده در پیام خود استفاده کنید.

 

  1. قابلیت مقرون‌به‌صرفه بودن و ارزش محصول را منتقل کنید

یکی از بهترین ترفندها برای طراحی پیام تبلیغاتی موثر تاکید بر مقرون‌به‌صرفه بودن محصولات است. به این ترتیب می‌توانید مشتری را در تصمیم‌گیری درباره اینکه آیا محصول شما برای رفع نیازهای‌شان انتخاب مناسبی است یا خیر، یاری کنید. توضیح دهید که چرا محصول شما در مقایسه با رقبا مقرون‌به‌صرفه‌تر است و نسبت به محصولات مشابه ارزش بیشتری دارد.

 

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با 15 نکته برای طراحی پیام تبلیغاتی موثر و جذاب آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که پیام تبلیغاتی شما وعده و تعهدی از جانب برند شما به مشتریان است. پس تا حد ممکن تلاش کنید این پیام را واضح، قانع‌کننده و فراموش نشدنی طراحی کنید.

اگر می‌خواهید پیام بازاریابی خود را به‌بهترین شکل به مشتریان خود برسانید می‌توانید این کار را به یک آژانس تبلیغاتی مطمئن و مورد اعتماد بسپارید. ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ بلوباکس با ارائه انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ مانند تولید محتوا، آنالیز و بهینه‌سازی، ایده‌پردازی، استراتژی و رسانه شما را در طراحی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی موفق یاری می‌کنیم. برای آشنایی با خدمات آژانس تبلیغاتی بلوباکس کافیست به وب‎سایت ما سر بزنید. همچنین می‌توانید از طریق ایمیل info@bbdagency.com با ما در ارتباط باشید.

 

منبع

https://www.indeed.com/

مقالات مرتبط
FOLLOW US

15 پیشنهاد برای طراحی پیام تبلیغاتی موثر و ماندگار!